סערת הקברים בגילה • הח"כים החרדים ידרשו מנתניהו להפסיק את העבודות

    דוד לזר | צילום: אילוסטרציה No Comments on סערת הקברים בגילה • הח"כים החרדים ידרשו מנתניהו להפסיק את העבודות
    17:44
    01.05.24
    איתי גדסי No Comments on המבקר דורש מנתניהו והרמטכ"ל: לשתף פעולה עם הבדיקה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כמאה מערות קבורה שהתגלו במהלך עבודות בשכונת גילה בירושלים מאיימים להחזיר שוב את ההפגנות לרחובות הבירה, ולפתיחת מאבק של כלל המגזר החרדי.

    מערות הקבורה התגלו כאמור במסגרת עבודות תשתית הנעשות בימים אלו ע"י משרד השיכון במורדות שכונת גילה בירושלים לצורך בניית כביש לשכונה חדשה של מאות יחידות דיור, ששם התגלו כאמור קרוב למאה פתחי מערות קבורה.

    בשונה ממאבקים אחרים, בפרשה הזו מעורבים כל הפלגים החרדים, העדה החרדית, מרן רה"י הגר"ש אוירבאך וחברי הכנסת החרדים בראשותו של סגן שר החינוך מאיר פרוש שבאופן חריג לפרשות כגון אלו – נכנס לעובי הקורה, ביקר במקום וראה את מערות הקבורה.

    לדבריהם של מקורביו של פרוש, הוא ביקר במקום ועידכן בנתונים את ראש המשלחת הארכיאולוגית בשטח, כי אכן במקום התגלו כבר כמאה פתחי מערות קבורה בצורה ברורה.

    ואם חשבנו שכאן הסאגה תפסק, אז לא. פרוש עירב בנושא את שר השיכון, מנהל מחוז משרד השיכון בירושלים, מזכיר הממשלה, ומנהל רשות העתיקות, וקרא לפעול בדחיפות בעניין בכדי שעבודות במתכונת הנוכחית יעצרו באופן מיידי, בטרם תפרוץ סערה ציבורית רחבה שלא ניתן יהיה לשער את תוצאותיה, לדברי מקורביו.

    בנוסף, שוחח פרוש ועדכן בעניין את שר הבריאות חה"כ יעקב ליצמן, יו"ר ועדת הכספים חה"כ משה גפני, שר הפריפריה חה"כ אריה דרעי, ופירט בפניהם את דחיפות העניין.

    ראשי המפלגות הנ"ל הודיעו כי בכוונתם לשוחח ולעלות היום (ראשון) את הנושא בדחיפות בפורום ראשי המפלגות המתכנסת מידי שבוע לאחר ישיבת הממשלה, בראשותו של ראש הממשלה, בכדי להביא לידיעתם את חומרת העניין, והתביעה לעצור מיידית את עבודות הבנייה למנוע חילול קברים בהיקף נרחב מאוד, בטרם תפרוץ סערה ציבורית רחבה.



    0 תגובות